Spłaszczyć, wyostrzyć, zasymilować – mechanizm działania niszczącej plotkiSpłaszczyć, wyostrzyć, zasymilować – mechanizm działania niszczącej plotkiSpłaszczyć, wyostrzyć, zasymilować – mechanizm działania niszczącej plotkiSpłaszczyć, wyostrzyć, zasymilować – mechanizm działania niszczącej plotki
Plotka potrafi dotkliwie uderzyć w markę (fot. Pixabay)

Spłaszczyć, wyostrzyć, zasymilować – mechanizm działania niszczącej plotki

Spłaszczyć, wyostrzyć, zasymilować – mechanizm działania niszczącej plotki
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Plotka to najbardziej zaraźliwy z ludzkich przekazów. Ta o wybuchu w elektrowni jądrowej, zasiana w serwisie Wykop.pl, w ciągu doby obiegła Internet, ale nikomu nie zaszkodziła. W przeszłości wiele korporacji nie miało tyle szczęścia.

Wszystko zaczęło się w sobotę (27 lipca 2013) od pytania użytkownika w serwisie Wykop.pl: „no i co z tym wybuchem reaktora w Rosji?”. Przez następnych parę dni niewiele się działo. Aż do 30 lipca, gdy liczba wzmianek na temat wybuchu skoczyła do 1329, co oznacza wzrost w ciągu doby o 1700 proc.

Źródło: infografika agencji 6ix WoMM & Social Media oraz SentiOne „Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w Sieci”
Brak jakiejkolwiek wzmianki w masowych mediach tylko nakręcał spiralę podejrzeń
„O Czarnobylu też nie było.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja