Firmy pożyczkowe stają w szranki z bankami. Wydatki reklamowe branży finansowej pod lupą – badanie IMM
  • 0
  • 4
5.03.2015

Firmy pożyczkowe stają w szranki z bankami. Wydatki reklamowe branży finansowej pod lupą – badanie IMM

Czwarty kwartał 2014 r. charakteryzował się dużymi wydatkami reklamowymi banków, firm pożyczkowych oraz innych instytucji finansowych – wynika z danych IMM. Koszt emisji materiałów promocyjnych w mediach wyniósł łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu do III kwartału to więcej o 97 mln zł.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54825 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Martyna Górska

9 lat temu

Kredyty tracą na rzecz chwilówek

Wyższa aktywność reklamowa Providenta może być podyktowana podbieraniem klientów przez firmy pożyczkowe, których przybywa w oszałamiającym tempie, a które to coraz częściej oferują darmową pożyczkę na start. Presje czują też banki, które nie potrafią walczyć szybkością obsługi (próbuje to robić Eurobank).

Ciekawie zapowiada nam się ten rok w finansach, bo do kolejnych emisji spotów w TV przygotowuje się Comperia z zamiarem uderzenia w konta bankowe, a rynek szybkich pożyczek wybrał sobie za cel Rankomat tworząc ~porównywarkę Sowa Finansowa (obecna z początkiem lutego w TV). Obie firmy realizując skutecznie swoje założenia mogą zmienić znacząco optykę w tych obszarach.

Jeśli chodzi o aktywność ubezpieczycieli w ostatnim kwartale roku, to widzę ją, jako sposób na wyciśnięcie planowanych przypisów. Wątpię, by Polacy szukali dodatkowego ubezpieczenia w czasie świątecznym, kiedy portfel drenują zupełnie przyjemniejsze wydatki.

5 marca 2015