Czy warto liczyć ROI w PR?Czy warto liczyć ROI w PR?Czy warto liczyć ROI w PR?Czy warto liczyć ROI w PR?
Wiemy, że to kiepskie, ale... inni tak robią (fot. Pixabay)

Czy warto liczyć ROI w PR?

Czy warto liczyć ROI w PR?
Anna Miotk

Anna Miotk

-

Anna Miotk

Anna Miotk

Dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Pracuje również jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek „Badania w public relations”, „Skuteczne social media”, niedawno wydanej książki „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

Specjalista PR, tak jak jego koledzy z innych działów, chce móc mierzalnie wykazywać efekty swoich działań. Wymaga tego często firmowa rzeczywistość, chętnie widzą to też media. Tylko czy naprawdę dobrym wyjściem z sytuacji jest swobodne adaptowanie w public relations wskaźnika ROI?

Próby udowodnienia, że działania komunikacyjne organizacji przełożyły się na jej sukces biznesowy, od dawna spędzają sen z oczu pracowników public relations.

Takie wymogi stawiają im często ich szefowie. Ci przeliczają każdą złotówkę wydaną na prowadzenie firmy, pokrewny marketing, który korzysta z wielu metod badawczych i dysponuje całą baterią wskaźników oraz indeksów, a także sprzedaż, która wszelkie działania komunikacyjne postrzega przez pryzmat przełożenia na swoje wyniki.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja