Męskość w defensywie, czyli rzecz o męskich kosmetykachMęskość w defensywie, czyli rzecz o męskich kosmetykachMęskość w defensywie, czyli rzecz o męskich kosmetykachMęskość w defensywie, czyli rzecz o męskich kosmetykach
Czy któraś z marek na półce kosmetycznej może przypaść mu do gustu? (fot. Pixabay)

Męskość w defensywie, czyli rzecz o męskich kosmetykach

Męskość w defensywie, czyli rzecz o męskich kosmetykach
Paulina Goch-Kenawy

Paulina Goch-Kenawy

Visual & Narrative Institute

Doświadczony konsultant marki, badacz i semiotyk handlowy. Zajmuje się kompleksową realizacją projektów na rynku polskim i międzynarodowym. Pomaga tworzyć marki o jasnym i spójnym znaczeniu. W pracy koncentruje się na ludzkich doświadczeniach i perspektywach kulturowych. Moderator myślenia projektowego. Bierze udział w wielu projektach semiotycznych w kraju i za granicą. Ich obszary tematyczne to: strategiczne pozycjonowanie marek, komunikacja, doświadczenie klienta, rozwój nowych produktów, zagadnienia społeczne i kulturowe. Zaangażowana w szereg projektów zwłaszcza w kategoriach: FMCG, sektor finansowy, telekomunikacja i farmaceutyki. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant dla agencji badawczych, strategicznych i projektowych przy projektach skupionych na komunikacji, zmianach kategorii, insightach konsumenckich i produktowych, zmianach kulturowych i trendach.

Jeszcze do niedawna kultura nie podejmowała prawie w ogóle tematu męskiego ciała. Stanowiło ono narzędzie, a jego najistotniejszą cechą była siła mięśni i sprawność fizyczna. Ciało jako obiekt zabiegów, których celem jest troska lub estetyzacja, było postrzegane jako niemęskie.

Męskość funkcjonowała jeszcze do niedawna w opozycji do żeńskości. Ta sama reguła dotyczyła też kosmetyków dla mężczyzn, a w zasadzie wszystkich produktów, których głównym komunikowanym znaczeniem była męskość.

Weźmy np. opakowania papierosów sprzed piętnastu lat. Zarówno opakowania, jak i komunikacja opierała się na mówieniu i pokazywaniu, że męskość jest czymś opozycyjnym w stosunku do żeńskości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja