Jeszcze do niedawna kultura nie podejmowała prawie w ogóle tematu męskiego ciała. Stanowiło ono narzędzie, a jego najistotniejszą cechą była siła mięśni i sprawność fizyczna. Ciało jako obiekt zabiegów, których celem jest troska lub estetyzacja, było postrzegane jako niemęskie.
Męskość funkcjonowała jeszcze do niedawna w opozycji do żeńskości. Ta sama reguła dotyczyła też kosmetyków dla mężczyzn, a w zasadzie wszystkich produktów, których głównym komunikowanym znaczeniem była męskość.
Weźmy np. opakowania papierosów sprzed piętnastu lat. Zarówno opakowania, jak i komunikacja opierała się na mówieniu i pokazywaniu, że męskość jest czymś opozycyjnym w stosunku do żeńskości.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.