Semiotyczna droga do markiSemiotyczna droga do markiSemiotyczna droga do markiSemiotyczna droga do marki
Pożądane stałe elementy komunikacji marki ustalone w badaniach semiotycznych (kadr ze spotu Bacardi Breezera)

Semiotyczna droga do marki

Semiotyczna droga do marki
Marzena Żurawicka

Marzena Żurawicka

-

Semiotic Solutions, Visual & Narrative Institute

Marzena Żurawicka

Marzena Żurawicka

Semiotic Solutions
Visual & Narrative Institute

Wprowadzała semiotykę na polski rynek marketingowy. Z wykształcenia jest kulturoznawczynią, specjalistką w zaawansowanych analizach wizualnych i językowych. Brała udział w ponad 250 projektach semiokulturowych dla światowych i polskich marek. Jest autorką wielu publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu. Ma na swoim koncie kilkanaście wystąpień podczas polskich i międzynarodowych konferencji.

Podejście psychologiczne i socjologiczne do budowania marki nie zawsze bywa wystarczające. Wtedy należy spojrzeć z perspektywy kulturowej i semiotycznej. Przykład sukcesu Bacardi Breezer w Wielkiej Brytanii potwierdza wartość takiego podejścia.

Marka to pojęcie, które wzbudza u praktyków marketingu spore emocje, włącznie z uczuciem bezradności. Dodatkowo potęguje je fakt, że dla części właścicieli firm marka to ukochane dziecko, o które należy dbać szczególnie. Stąd wynajęci marketingowcy, jak przystało na profesjonalnych opiekunów, wychowują markę, pozycjonują, repozycjonują, mierzą jej wartość, siłę i moc, tak by urosła duża i piękna.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja